Warsztaty dla gimnazjalistów z fizyki (ale troszkę inaczej) cz.2
„Arkany fizyki w Qr kodach” – kolejna część warsztatów za nami. Czy zabawa z Qr kodami to tylko zabawa, czy nauka fizyki? Oczywiście wszystko zależy od zakodowanych informacji. W małym kwadraciku można zmieścić wszystko: adres strony internetowej, dowolny tekst, gry, animacje, zadania, pytania itd. Czy zamieszczone kody ułatwiły naukę? O to warto spytać uczestników. Czy można się bawić fizyką? Oczywiście, że… tak, jeśli są do dyspozycji odpowiednie aplikacje. Uczniowie m.in. czytali odpowiednio dobrane fragmenty artykułów, zagrali parami w „Wyścigi konne”, popracowali grupowo przy dopasowywaniu par: uczeni i ich osiągnięcia, indywidualnie odkrywali i dopasowywali wielkości fizyczne i ich jednostki, bawili się w „Wisielca”. Każdy zagrał w „Milionerów”, tym razem bez kół ratunkowych. Gimnazjaliści w teleturnieju odpowiadali na pytania z prądu elektrycznego, a nasi uczniowie z astronomii. Wszystko bez stresu i z wykorzystaniem swojego ulubionego telefonu.