Nr | Temat | Godz. |
Algorytmy i zależności funkcyjne w arkuszu kalkulacyjnym | 6 | |
1
2 |
Zasady bezpieczeństwa stosowane w systemach informatycznych
Algorytmy w arkuszu kalkulacyjnym |
2 godz. |
3 – 4 | Zastosowanie algorytmów iteracyjnych w rysowaniu fraktali | 2 godz. |
5 – 6 | Prezentacja zależności funkcyjnych w arkuszu kalkulacyjnym | 2 godz. |
Wprowadzenie do multimediów | 4 | |
7 | Klasyfikacja urządzeń multimedialnych i reprezentacja obrazu w komputerze | 1 godz. |
8 | Reprezentacja dźwięku i obrazów ruchomych w komputerze | 1 godz. |
9 – 10 | Opracowywanie filmu w programach komputerowych | 2 godz. |
Tworzenie i edytowanie obrazów rastrowych | 6 | |
11 | Stosowanie podstawowych narzędzi programu Adobe Photoshop | 1 godz. |
12 | Wybór fragmentów obrazu oraz praca z maskami | 1 godz. |
13 | Operacje na barwach | 1 godz. |
14 | Przekształcenia geometryczne, filtry i narzędzie klonowania | 1 godz. |
15 – 16 | Praca z warstwami obrazu i fotomontaże | 2 godz. |
Opracowywanie grafiki wektorowej | 6 | |
17 – 18 | Tworzenie obrazu w programie Inkscape lub Corel | 2 godz. |
19 – 20 | Rysowanie przestrzenne i warstwy | 2 godz. |
21 – 22 | Przekształcenia w programie Inkscape lub Corel | 2 godz. |
Opracowywanie tekstu i prezentacji multimedialnych | 5 | |
23 | Recenzja dokumentu tekstowego | 1 godz. |
24 – 25 | Typy prezentacji i ich zastosowanie | 2 godz. |
26 | Rozwiązywanie zadań | 1 godz. |
27 | Sprawdzian | 1 godz. |
Nr | Temat | Godz. | |
Algorytmika i programowanie – usystematyzowanie wiadomości | 5 | ||
28 | Stosowanie podejścia algorytmicznego do rozwiązywania problemów | 1 godz. | |
29 | Tworzenie prostego programu komputerowego | 1 godz. | |
30 – 31 | Zapisywanie algorytmu liniowego w postaci programu komputerowego | 2 godz. | |
32 | Rozwiązywanie zadań | 1 godz. | |
Zapisywanie w wybranej notacji algorytmów z warunkami i iteracyjnych |
6 | ||
33 | Algorytmy z warunkami | 1 godz. | |
34 | Algorytm sprawdzania warunku istnienia trójkąta | 1 godz. | |
35 | Algorytm z warunkami zagnieżdżonymi | 1 godz. | |
36 | Algorytm iteracyjny | 1 godz. | |
37 | Pętle zagnieżdżone | 1 godz. | |
38 | Rozwiązywanie zadań | 1 godz. | |
Stosowanie procedur i funkcji w językach programowania | 8 | ||
39 – 42 | Procedury i funkcje w wybranym języku programowania | 4 godz. | |
43 | Zasięg zmiennej | 1 godz. | |
44 | Sposoby przekazywania parametrów | 1 godz. | |
45 – 46 | Rozwiązywanie zadań | 2 godz. | |
Stosowanie tablic i łańcuchów w programowaniu | 8 | ||
47 | Zasady programowania i typy danych w językach programowania | 1 godz. | |
48 | Stosowanie tablic | 1 godz. | |
49 | Praca z danymi tekstowymi | 1 godz. | |
50 – 51 | Algorytmy na tekstach | 2 godz. | |
52 – 53 | Rozwiązywanie zadań | 2 godz. | |
54 | Sprawdzian | 1 godz. | |
Iteracyjna realizacja wybranych algorytmów | 6 | ||
55 – 56 | Przykłady algorytmów, w których liczba kroków iteracji nie jest z góry określona | 2 godz. | |
57 | Zastosowanie funkcji w algorytmach iteracyjnych | 1 godz. | |
58 | Algorytm Euklidesa – realizacja iteracyjna | 1 godz. | |
59 | Jednoczesne znajdowanie największego i najmniejszego elementu w zbiorze | 1 godz. | |
60 | Liczby Fibonacciego i schemat Hornera – realizacja iteracyjna | 1 godz. |