STREFA UCZNIA

Tworzenie algorytmów rozwiązywania problemów transportowych

Posted by on 20:09 in Strefa ucznia | 0 comments

Tworzenie algorytmów rozwiązywania problemów transportowych

Metoda górnego lewego rogu (metoda północno-zachodniego kąta)   12 34 5 6 7 8 9 10 11 12 13  

read more

Pętla While … do

Posted by on 18:24 in Strefa ucznia | 0 comments

Pętla While … do

Pętla While… do, z zastosowania, nieco przypomina repeat… until… Różni się miejscem i sposobem sprawdzania warunku. Znaczy „Dopóki warunek jest spełniony wykonuj”. Różni się więc od repeat sposobem sprawdzania. W repeat gdy warunek był spełniony pętla kończyła się, tu gdy warunek jest NIE SPEŁNIONY pętla się kończy. Przykład – oczekiwanie na naciśnięcie dowolnego klawisza: Program oczekiwanie; uses Crt; begin  while not keypressed do ; end. Zadanie 1 Napisać program obliczający ile kolejnych liczb naturalnych...

read more

Znaczenie technologii informacyjnej

Posted by on 10:45 in Strefa ucznia | 0 comments

Znaczenie technologii informacyjnej

Opisz znaczenie technologii informatycznej w następujących zastosowaniach: matematyce, poligrafii, grafice, ekonomii, biznesie, rozrywce, technice, medycynie, wojskowości, astronautyce, itp.      

read more

Analiza rozproszenia

Posted by on 10:30 in Strefa ucznia | 0 comments

Analiza rozproszenia

Odchylenie standardowe Odchylenie standardowe to miara rozproszenia (dyspersji), która umożliwia scharakteryzowanie danego zbioru pod kątem zróżnicowania wyników wokół centralnego punktu rozkładu. Dzięki odchyleniu standardowemu wiemy jak bardzo wartości naszej zmiennej są rozrzucone wokół średniej. Interpretacja odchylenia standardowego jest następująca: im większa wartość odchylenia standardowego, tym większe rozproszenie wartości danej zmiennej wokół średniej.  Jako właściciele marki z ekskluzywną odzieżą chcemy dowiedzieć się ile średnio...

read more

Logiczny model komputera i działanie procesora

Posted by on 21:18 in Strefa ucznia | 0 comments

Logiczny model komputera i działanie procesora

Prezentacja w formacie pdf: logiczny-model-komputera Sprzęt komputerowy Zadanie 1 Opisz mikroprocesory: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Zadanie 2 Opisz elementy płyty głównej: Abit Asus Asrock MSI Gigabyte Asus Zadanie 3 Opisz podzespoły jednostki centralnej przedstawione poniżej:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 Przykładowe pytania sprawdzające 1.    Opisz skrótowo historię komputerów 2.    Jaką funkcje w komputerze...

read more

Prezentacja zależności funkcyjnych w arkuszu kalkulacyjnym

Posted by on 19:28 in Strefa ucznia | 0 comments

Prezentacja zależności funkcyjnych w arkuszu kalkulacyjnym

Arkusz kalkulacyjny może być stosowany jako bardzo przydatne narzędzie do rozwiązywania zależności funkcyjnych. Zadanie 1 Rozwiąż graficznie układ równań: Rozwiązaniem układu równań są punkty: A(-2,3), B(0,1) Zadanie 2 Rozwiąż graficznie układ równań:       okrąg o promieniu r=1 i środku w punkcie (2,2) prosta W komórce D4: =COS(RADIANY(C4))+2 W komórce E4: =SIN(RADIANY(C4))+2 Wykres punktowy XY Rozwiązaniem układu równań są punkty: (1,2) i (2,3)...

read more

Max-min

Posted by on 18:32 in Strefa ucznia | 0 comments

Max-min

Napisać program, który porównuje wprowadzone wartości z klawiatury i wyświetla na ekranie wartość maksymalną i minimalną. Efekt działania. Kod programu. Ćwiczenie: Wyjaśnić działanie programu. Napisać algorytm, wg. którego działa program.

read more

Wybrane przepisy prawa dotyczące TIK

Posted by on 12:16 in Strefa ucznia | 0 comments

Wybrane przepisy prawa dotyczące TIK

Zadania dla uczniów (praca w grupach 2 –osobowych): Wykonać prezentację w PowerPoint, zawierającą odpowiedzi na pytania: Co oznacza  „dozwolony użytek chronionych utworów” Jakie sankcje karne grożą za rozpowszechnianie cudzego utworu? Kiedy i na jakich warunkach możemy skorzystać z tzw. „prawa cytatu” Czy możemy korzystać z utworów znajdujących się w tzw. „domenie publicznej”? Na czym polega ochrona wizerunku, kiedy rozpowszechnianie wizerunku nie wymaga zezwolenia? Co to jest przestępczość komputerowa? Co zawiera licencja komputerowa?...

read more

Sprzęt komputerowy

Posted by on 12:02 in Strefa ucznia | 0 comments

Sprzęt komputerowy

Zadanie 1 Opisz mikroprocesory: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 Zadanie 2 Opisz elementy płyty głównej: Abit Asus Asrock MSI Gigabyte Asus Zadanie 3 Opisz podzespoły jednostki centralnej przedstawione poniżej: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36...

read more

Algorytmy na tekstach

Posted by on 11:30 in Strefa ucznia | 0 comments

Algorytmy na tekstach

Zmiana wielkości liter W niektórych programach zachodzi potrzeba zmiany wielkości liter. Np. gdy użytkownik wpisze swoje imię małą literą, może być miło zaskoczony, gdy komputer i tak wyświetli je wielką literą. Do zmiany wielkości znaku służy funkcja UpCase(ch : char); Zmienia ona jednak wielkość pojedynczego znaku a nie całego napisu. Żeby zmienić wielkość całego napisu musimy to zrobić ręcznie za pomocą pętli. Jeśli chcemy zmienić pierwszą literę wczytanego napisu, można użyć: ReadLn(napis); napis[1] := UpCase(napis[1]); WriteLn(napis); A...

read more
Skip to content