STREFA UCZNIA

Tworzenie strony WWW w języku HTML

Posted by on 20:12 in Strefa ucznia | 0 comments

Tworzenie strony WWW w języku HTML

PROGRAMOWANIE W INTERNECIE   Kodowanie dokumentów. Strony WWW są tworzone za pomocą języka HTML, który posiada określony zestaw znaczników umieszczanych w nawiasach <> i ich atrybutów. Dokument definiujący stronę WWW jest zapisywany jako zwykły plik tekstowy z rozszerzeniem htm lub html. Dokument taki można utworzyć za pomocą najprostszego edytora tekstów, ręcznie dodając znaczniki. Metoda taka, choć skuteczna, jest jednak uciążliwa. Dlatego na rynku pojawiło się już wiele specjalizowanych edytorów, które wydatnie ułatwiają...

read more

Sporządzanie listu motywacyjnego i curriculum vitae

Posted by on 11:58 in Strefa ucznia | 0 comments

Sporządzanie listu motywacyjnego i curriculum vitae

Ćwiczenie 1 Twoi znajomi z klasy założyli swoje firmy. Dowiedz się na temat ich działalności i zastanów się gdzie i na jakim stanowisku chciałbyś/chciałabyś pracować. Napisz list motywacyjny i curriculum vitae w celu przyjęcia do pracy.

read more

Dokumenty związane z poszukiwaniem pracy

Posted by on 10:28 in Aktualności, Strefa ucznia | 0 comments

Dokumenty związane z poszukiwaniem pracy

Do dokumentów związanych z poszukiwaniem pracy zaliczamy m.in.: CV- Curriculum Vitae list motywacyjny podanie o prace kwestionariusz osobowy ze zdjęciem kopie świadectw pracy z poprzednich miejsc kwalifikacje zawodowe- zaświadczenia, świadectwo pracy, dyplomy.   Curriculum Vitae – życiorys zawodowy jest dokumentem sporządzanym w związku z poszukiwaniem pracy. Jeszcze w stosunkowo niedawnej przeszłości życiorys nie miał ściśle określonej formy, a sposób w jaki został przygotowany, w zasadzie, nie miał wpływu na decyzję o zatrudnieniu....

read more

Struktura programu

Posted by on 10:01 in Strefa ucznia | 0 comments

Struktura programu

Kod źródłowy Są to instrukcje (rozkazy) przed kompilacją wydane w języku zrozumiałym dla człowieka (zazwyczaj w języku angielskim np. Writeln – pisz, Readln – czytaj, Assign – skojarz itp.). Kod wynikowy Są to instrukcje po kompilacji przetłumaczone na język zrozumiały dla procesora (kod 0-1) Struktura programu w języku Turbo Pascal (TP) Struktura programu jest to schemat którym należy się posługiwać podczas pisania programu. Każdy program składa się ze ściśle związanych ze sobą części. Podobnie jak rozdziały książki której...

read more

Program nauczania kl. III

Posted by on 09:21 in Strefa ucznia | 0 comments

Program nauczania kl. III

Nr Temat Godz. Algorytmy i zależności funkcyjne w arkuszu kalkulacyjnym 6 1 2 Zasady bezpieczeństwa stosowane w systemach informatycznych Algorytmy w arkuszu kalkulacyjnym 2 godz. 3 – 4 Zastosowanie algorytmów iteracyjnych w rysowaniu fraktali 2 godz. 5 – 6 Prezentacja zależności funkcyjnych w arkuszu kalkulacyjnym 2 godz. Wprowadzenie do multimediów 4 7 Klasyfikacja urządzeń multimedialnych i reprezentacja obrazu w komputerze 1 godz. 8 Reprezentacja dźwięku i obrazów ruchomych w komputerze 1 godz. 9 – 10 Opracowywanie filmu...

read more

Pierwszy program

Posted by on 08:47 in Strefa ucznia | 0 comments

Pierwszy program

 Pierwszy program program dzialania; var a, b: integer; begin WriteLn(’Program mnozacy a*b’); Write(’Podaj liczbe a = ’); ReadLn(a); Write(’Podaj liczbe b = ’); ReadLn(b); WriteLn(a, ’ * ’, b, ’ = ’, a * b); ReadLn; end.

read more

Środowisko programistyczne programu Lazarus

Posted by on 08:47 in Strefa ucznia | 0 comments

Środowisko programistyczne programu Lazarus

W programie nauczania i podręczniku informatyki rozszerzonej podane są przykłady w języku Pascal i C++. Na zajęciach będziemy korzystali z programu Lazarus, który jest oparty na kompilatorze Free Pascal. Posiada wzorowane na Delphi wizualne środowisko programistyczne. Po zainstalowaniu i uruchomieniu programu Lazarus zobaczymy następujący ekran, na którym zaznaczyłem okna i grupy elementów, z których korzystamy najczęściej.

read more

Stałe

Posted by on 08:43 in Strefa ucznia | 0 comments

Stałe

Stałe (const) Stałe to komórki pamięci, które mają takie same wartości przez cały czas działania programu. Najczęściej programiści nadają im nazwy dużymi literami -w odróżnieniu od zmiennych. Stałe są wygodne przy podstawianiu pewnych wartości, któe będą miały wpływ na działanie całego programu. Definiuje się je na początku kodu programu. Stalą jest np. liczba π – stała nazywa się PI, stałe możesz tworzyć samemu, może to być prędkość światła c, stała grawitacji g, itd.   const STALA_G = 9.81; var t, s : Real; begin WriteLn(‘Ile czasu...

read more

Typy danych

Posted by on 08:37 in Strefa ucznia | 0 comments

Typy danych

Podstawowe typy danych Każda zmienna używana w języku programowania Pascal musi mieć określony typ, który określa zbiór wartości, jakie może ona przyjmować oraz wyznacza operacje, jakie mogą być wykonywane na wartościach przypisanych do zmiennej. Przykładowo – typ integer to typ reprezentujący liczby całkowite (właściwie – pewien ich zakres). Operacje jakie można wykonać na tym typie, to: dodawania +, odejmowanie – mnożenie * , dzielenie / dzielenie całkowite div, dzielenie modulo mod Do podstawowych typów danych w języku Pascal należą:...

read more

Operacje matematyczne

Posted by on 08:34 in Strefa ucznia | 0 comments

Operacje matematyczne

Za pomocą WriteLn można wyświetlać rozwiązania operacji matematycznych, nawet tych skomplikowanych. Przykład: Proste dodawanie begin WriteLn(‘2 + 2 = ’, 2 + 2); end.   Podgląd 2 + 2 = 4 Proste mnożenie begin WriteLn(‘2 * 2 = ’, 2 * 2); end. Podgląd 2 * 2 = 4   Z nawiasami begin WriteLn(‘2 * (2 – 3) = ’, 2 * (2 – 3)); end.   Podgląd 2 * (2 – 3) = -2   Dzielić można na dwa sposoby. Dzielenie całkowite „DIV” z resztą „MOD” oraz zwykłe dzielenie znakiem „/”   begin WriteLn(‘25 div 4  = ’, 25 div 4); end.   Podgląd 25...

read more
Skip to content